$$$$
{{ $t($store.state.user.experience_value_in_dollars) }}
Expert
{{ $t($store.state.user.experience_search_name) }}
0
jobs
Økonomichef/controller/bogholder
John Halvorsen
,
Bogense, Denmark
Experience
Other titles
Skills
I'm offering
1. Strategisk & operationel leder, CFO og økonomi 360º
Erfaren, vedholdende og loyal leder i private og offentlige virksomheder med ansvar for forretningsledelse, økonomi og administration. Med gode samarbejdsevner, engagement og medarbejderfokus skaber jeg resultater. Kan mit håndværk som bogholder, og har indgående kendskab til både administrative, økonomiske og HR-mæssige discipliner samt ejendomsadministration og virksomhedsopkøb. Jeg ønsker at anvende mine kompetencer i ledelse af et eller flere af områderne, som specialist eller i forbindelse med konsulentopgaver.
2. Kernekompetencer
• Ledelse, stor erfaring med ledelse på forskellige niveauer, motivere, sparrer og lægger vægt på at have engagerede og motiverede medarbejdere som trives og føler sig tilpas i organisationen. Har arbejdet med forandringsledelse, distanceledelse og kulturforandring, og med succes.
• Økonomi, budgettering, løn- og ejendomsadministration, mange års erfaring med periode- og årsregnskaber. Budgettering, rapportering (KPI), implementering af lønsystemer, herunder rettidig- og valid levering af nøgletal, periode- og årsregnskaber internt, samt de behov som måtte være til eksterne samarbejdspartnere, banker, revisor etc.
• Processer, indgående kendskab til administrative- og økonomiske rutiner, herunder LEAN. Sætter spørgsmålstegn ved hvordan det gøres, giver det mening og værdi. Efterfølgende eksekverer handlinger og tiltag for at optimere. Arbejder innovativt med ERP & BI værktøjer.
• HR, Indgående kendskab til ansættelseslovgivning, ferielov, virksomhedspensioner, sundhedssikring mv.
• Udvikling/opkøb (M&A), strategi til organisk udvikling samt gentagende gange været en aktiv del ved opkøb, fusion, virksomhedsoverdragelse, aktivitetsoverdragelse fra konkurrenter og komplementerende virksomheder.
Erfaren, vedholdende og loyal leder i private og offentlige virksomheder med ansvar for forretningsledelse, økonomi og administration. Med gode samarbejdsevner, engagement og medarbejderfokus skaber jeg resultater. Kan mit håndværk som bogholder, og har indgående kendskab til både administrative, økonomiske og HR-mæssige discipliner samt ejendomsadministration og virksomhedsopkøb. Jeg ønsker at anvende mine kompetencer i ledelse af et eller flere af områderne, som specialist eller i forbindelse med konsulentopgaver.
2. Kernekompetencer
• Ledelse, stor erfaring med ledelse på forskellige niveauer, motivere, sparrer og lægger vægt på at have engagerede og motiverede medarbejdere som trives og føler sig tilpas i organisationen. Har arbejdet med forandringsledelse, distanceledelse og kulturforandring, og med succes.
• Økonomi, budgettering, løn- og ejendomsadministration, mange års erfaring med periode- og årsregnskaber. Budgettering, rapportering (KPI), implementering af lønsystemer, herunder rettidig- og valid levering af nøgletal, periode- og årsregnskaber internt, samt de behov som måtte være til eksterne samarbejdspartnere, banker, revisor etc.
• Processer, indgående kendskab til administrative- og økonomiske rutiner, herunder LEAN. Sætter spørgsmålstegn ved hvordan det gøres, giver det mening og værdi. Efterfølgende eksekverer handlinger og tiltag for at optimere. Arbejder innovativt med ERP & BI værktøjer.
• HR, Indgående kendskab til ansættelseslovgivning, ferielov, virksomhedspensioner, sundhedssikring mv.
• Udvikling/opkøb (M&A), strategi til organisk udvikling samt gentagende gange været en aktiv del ved opkøb, fusion, virksomhedsoverdragelse, aktivitetsoverdragelse fra konkurrenter og komplementerende virksomheder.
Markets
Denmark
Links for more
Once you have created a company account and a job, you can access the profiles links.
Language
Danish
Fluently
German
Good
English
Good
Norwegian
Good
Swedish
Good
Ready for
Larger project
Ongoing relation / part-time
Full time contractor
Available
My experience
1998 - ?
job
Økonomichef hos Europrint, en broker
Resultater.
Tidligere beskæftigelse
• Økonomi- og administrationschef hos Strøjer Tegl, teglværk
beliggende i Assens (ejerledet virksomhed)
• Økonomichef hos Europrint, en broker for udenlandske trykkerier,
kunder bland andet Dansk Supermarked mfl.
• Prokurist hos G.T Mandl og Co, handels- og produktionsvirksomhed som lå i Otterup (ansat i 10 år)
• Startede indenfor El, VVS-installationer og landbrugsmaskiner
4. Frivilligt arbejde
• Fodboldtræner gennem 15 år (ungdom)
• Bestyrelsesarbejde i:
o Fodboldklub, både professionelle og amatør
o Friskole
o Lokale jagtforeninger
o Danmarks Jægerforbund på kredsniveau
5. Uddannelse og kurser
• Økonomi- og administrationschef hos Strøjer Tegl, teglværk
beliggende i Assens (ejerledet virksomhed)
• Økonomichef hos Europrint, en broker for udenlandske trykkerier,
kunder bland andet Dansk Supermarked mfl.
• Prokurist hos G.T Mandl og Co, handels- og produktionsvirksomhed som lå i Otterup (ansat i 10 år)
• Startede indenfor El, VVS-installationer og landbrugsmaskiner
4. Frivilligt arbejde
• Fodboldtræner gennem 15 år (ungdom)
• Bestyrelsesarbejde i:
o Fodboldklub, både professionelle og amatør
o Friskole
o Lokale jagtforeninger
o Danmarks Jægerforbund på kredsniveau
5. Uddannelse og kurser
Economy, Board work, Finance Manager, Education, Danish, Employment, Boardroom
2018 - 2019
internship
vikariat/interim
Financial CO HYDAC.
Ansvars- og arbejdsopgaver
• Ansvar for økonomi, løn
• Effektivisering af økonomiske og administrative
• Rapportering til direktion og hovedkontor i Tyskland
• Ansvar for økonomi, løn
• Effektivisering af økonomiske og administrative
• Rapportering til direktion og hovedkontor i Tyskland
Reporting, Economy, Pay, Streamlining, Interim
2002 - 2017
job
CFO/økonomichef - medlem af direktionen
unknown.
i Praxis
Ansvars- og arbejdsopgaver
• Ansvar for økonomi, løn, administration (herunder HR), lager, logistik,
printcenter, indkøb (herunder forsikringsforhold), ejendomsadministration
og servicemedarbejdere.
• Ansvar for virksomhedens pensionsordninger, sundhedssikring, øvrige
forsikringsforhold, samt udarbejdelse af investeringsstrategi for placering af frie midler.
• Projektstyring/projektøkonomi, herunder Lean projekter, samt interne og
eksterne kundeprojekter, herunder efterkalkulationer på projekter og produkter.
• Opkøb og fusion af virksomheder og integrering af disse. Både økonomisk
og ledelsesmæssigt.
• Samarbejde med ministerier, primært undervisningsministeriet.
• Formandskab i såvel SU- og arbejdsmiljøudvalg.
• Bestyrelsesmedlem i datterselskab
Resultater
• Planer og aktiviteter gennemført i forhold til de fastlagte budgetter (balance ca. 60 mio.), herunder servicering af diverse økonomiske status i forhold til projekter, afdelinger etc.
• Etableret en effektiv administration med servicemindede medarbejdere.
• Optimeret og digitaliseret de økonomiske og administrative rutiner og forretningsgange.
• Lager og logistik opdateret med håndscanner/pluk. Fakturering ved afslutning af ordre. Integreret i ERP systemet.
Ansvars- og arbejdsopgaver
• Ansvar for økonomi, løn, administration (herunder HR), lager, logistik,
printcenter, indkøb (herunder forsikringsforhold), ejendomsadministration
og servicemedarbejdere.
• Ansvar for virksomhedens pensionsordninger, sundhedssikring, øvrige
forsikringsforhold, samt udarbejdelse af investeringsstrategi for placering af frie midler.
• Projektstyring/projektøkonomi, herunder Lean projekter, samt interne og
eksterne kundeprojekter, herunder efterkalkulationer på projekter og produkter.
• Opkøb og fusion af virksomheder og integrering af disse. Både økonomisk
og ledelsesmæssigt.
• Samarbejde med ministerier, primært undervisningsministeriet.
• Formandskab i såvel SU- og arbejdsmiljøudvalg.
• Bestyrelsesmedlem i datterselskab
Resultater
• Planer og aktiviteter gennemført i forhold til de fastlagte budgetter (balance ca. 60 mio.), herunder servicering af diverse økonomiske status i forhold til projekter, afdelinger etc.
• Etableret en effektiv administration med servicemindede medarbejdere.
• Optimeret og digitaliseret de økonomiske og administrative rutiner og forretningsgange.
• Lager og logistik opdateret med håndscanner/pluk. Fakturering ved afslutning af ordre. Integreret i ERP systemet.
Administration, Economy, Lean, Logistics, ERP, Purchase, Budgets, Finance Manager, Stock, Billing, Pay, CFO, Project economics, Results, Products, Project managment
2001 - 2002
job
Direktør
Otterup Bowling.
og Idrætscenter (Selvejende institution)
Ansvars- og arbejdsopgaver
• Økonomi- og personaleledelse administration/servicepersonale/køkken mv.
• Kontakt og forhandling med offentlige myndigheder, kommunen etc. Meget
tæt dialog med kommunens embedsværk og politikere da virksomheden
var en selvejende institution
Ansvars- og arbejdsopgaver
• Økonomi- og personaleledelse administration/servicepersonale/køkken mv.
• Kontakt og forhandling med offentlige myndigheder, kommunen etc. Meget
tæt dialog med kommunens embedsværk og politikere da virksomheden
var en selvejende institution
Administration, Economy, Negotiation, Personnel, Manager, Kitchen
John's reviews
John has not received any reviews on Worksome.
Contact John Halvorsen
Worksome removes the expensive intermediaries and gives you direct contact with relevant talent.
Create a login and get the opportunity to write to John directly in Worksome.
38100+ qualified freelancers
are ready to help you
Tell us what you need help with
and get specific bids from skilled talent in Denmark