$$$
{{ $t($store.state.user.experience_value_in_dollars) }}
Senior
{{ $t($store.state.user.experience_search_name) }}
0
jobs
Skarp økonomiprofil - budget, regnskab, rapportering og forretningsgange
Henrik Lindved
,
Kolding, Denmark
Experience
Other titles
Skills
I'm offering
Jeg er uddannet revisor, og har arbejdet som regnskabs-/økonomichef i forskellige virksomheder. Det seneste år har opbygget en koncern-økonomifunktion i en virksomhed i ekstrem vækst med ansvar for alt fra budgetter til årsregnskaber sammen med mine medarbejdere i Danmark og Tyskland samt eksterne bogholderier i Sverige og Holland. Jeg er derfor vant til at mine opgaver er en blanding af praktiske, strategiske og udviklingsmæssige opgaver.
Jeg har tidligere arbejdet i en større koncern med ansvar for økonomien for koncernens 16 danske selskaber og en afdeling på 9 medarbejdere. Her var især fokus på effektivisering og motivering i min afdeling, specielt indenfor optimering og effektivisering af opgaveløsning. Jeg arbejdede desuden med mange projekter på tværs af koncernen, og er vant til tæt sparring med lederkolleger og CFO. Jeg trives i rollen som ”ham med overblik” og har en stor forretningsmæssig forståelse.
Jeg har opbygget BI-system og rapportering helt fra bunden. Både nu og tidligere har jeg arbejdet med controlling på daglig basis, både i forhold til regnskaber og projekter, ligesom jeg har været dybt involveret i optimering og effektivisering.
Jeg er meget analytisk og stærk i Excel og øvrige IT-systemer. Jeg er dybt involveret i udvikling og optimering af forretningsgange. Derfor er jeg også god til at nedbryde komplekse problemstillinger i mindre områder, og præsentere informationerne på en overskuelig måde, hvilket giver et godt og nemt beslutningsgrundlag inden nye projekter igangsættes.
Jeg er udpræget ordensmenneske og elsker systematik, struktur og en analytisk tilgang til opgaverne. Jeg stiller store krav til mine egne resultater. Jeg arbejder bedst med mange bolde i luften, og gerne under pres. På den måde er jeg tvunget til at udfordre mig selv hele tiden, og det er med til at udvikle mig. Det sikrer også, at selvom jeg har fokus på de langsigtede mål, så sker det via de daglige opgaver og løbende deadlines, således at disse ikke bliver overset.
Jeg er åben og udadvendt, og I kan forvente, at hvis I møder mig med et smil på læben, så får I også et retur. Jeg tror nemlig, at en positiv og humoristisk omgangstone sikrer arbejdsglæden – og så går tingene meget nemmere.
Jeg har tidligere arbejdet i en større koncern med ansvar for økonomien for koncernens 16 danske selskaber og en afdeling på 9 medarbejdere. Her var især fokus på effektivisering og motivering i min afdeling, specielt indenfor optimering og effektivisering af opgaveløsning. Jeg arbejdede desuden med mange projekter på tværs af koncernen, og er vant til tæt sparring med lederkolleger og CFO. Jeg trives i rollen som ”ham med overblik” og har en stor forretningsmæssig forståelse.
Jeg har opbygget BI-system og rapportering helt fra bunden. Både nu og tidligere har jeg arbejdet med controlling på daglig basis, både i forhold til regnskaber og projekter, ligesom jeg har været dybt involveret i optimering og effektivisering.
Jeg er meget analytisk og stærk i Excel og øvrige IT-systemer. Jeg er dybt involveret i udvikling og optimering af forretningsgange. Derfor er jeg også god til at nedbryde komplekse problemstillinger i mindre områder, og præsentere informationerne på en overskuelig måde, hvilket giver et godt og nemt beslutningsgrundlag inden nye projekter igangsættes.
Jeg er udpræget ordensmenneske og elsker systematik, struktur og en analytisk tilgang til opgaverne. Jeg stiller store krav til mine egne resultater. Jeg arbejder bedst med mange bolde i luften, og gerne under pres. På den måde er jeg tvunget til at udfordre mig selv hele tiden, og det er med til at udvikle mig. Det sikrer også, at selvom jeg har fokus på de langsigtede mål, så sker det via de daglige opgaver og løbende deadlines, således at disse ikke bliver overset.
Jeg er åben og udadvendt, og I kan forvente, at hvis I møder mig med et smil på læben, så får I også et retur. Jeg tror nemlig, at en positiv og humoristisk omgangstone sikrer arbejdsglæden – og så går tingene meget nemmere.
Markets
Denmark
Language
Danish
Fluently
German
Good
English
Fluently
Ready for
Larger project
Ongoing relation / part-time
Full time contractor
Available
My experience
2019 - ?
job
CFO
AUCTION GROUP/AUTOPROFF A/S.
• Ansvar for hele koncernens økonomi
• Direkte leder for 3 medarbejdere samt eksterne bogholdere
• Ansvarlig for løbende og årlig regnskabsaflæggelse (hands-on)
• Opbygning af budgetskabelon og -procedure for alle lande
• Opbygning af rapportering, benchmarking og KPI'er
• Opbygning og strukturering af BI-system
• Opbygning og effektivisering af arbejdsgange og procedurer med fokus på vækst af globalisering
• Etablering af økonomifunktion i nye datterselskaber (Sverige, Frankrig, Spanien, Østrig og Polen)
• Indgår i ledergruppen på koncern-niveau
• Sparringspartner omkring økonomi for CEO og landechefer
• Direkte leder for 3 medarbejdere samt eksterne bogholdere
• Ansvarlig for løbende og årlig regnskabsaflæggelse (hands-on)
• Opbygning af budgetskabelon og -procedure for alle lande
• Opbygning af rapportering, benchmarking og KPI'er
• Opbygning og strukturering af BI-system
• Opbygning og effektivisering af arbejdsgange og procedurer med fokus på vækst af globalisering
• Etablering af økonomifunktion i nye datterselskaber (Sverige, Frankrig, Spanien, Østrig og Polen)
• Indgår i ledergruppen på koncern-niveau
• Sparringspartner omkring økonomi for CEO og landechefer
Reporting, Economy, CFO, Streamlining, Ceo, KPI, BEE, Globalization, Procedures, Leader, Skills
2015 - 2019
job
Regnskabschef
COMWELL A/S.
• Daglig ledelse af regnskabsafdelingen
• Direkte leder for 9 medarbejdere
• Ansvarlig for løbende og årlig regnskabsaflæggelse
• Kvalitetssikring af måneds-, kvartals- og årsregnskab for alle hoteller
• Kvalitetssikring af budgetter for alle hoteller
• Videreudvikling af rapportering, benchmarking og KPI'er
• Effektivisering af arbejdsgange, særligt omkring fakturamodtagelse og "fast close"
• Kontrakthåndtering for alle hoteller (ejendom, leasing, servicekontrakter m.v.)
• Hands-on på anlægskartotek for alle hoteller
• Ansvarlig for Transfer Pricing-dokumentation
• Ansvarlig for GDPR på økonomi-området
• Strategiarbejde, særligt den økonomiske del, eksempelvis køb/salg af bygninger
• Sparringspartner for selskabets CFO
• Direkte leder for 9 medarbejdere
• Ansvarlig for løbende og årlig regnskabsaflæggelse
• Kvalitetssikring af måneds-, kvartals- og årsregnskab for alle hoteller
• Kvalitetssikring af budgetter for alle hoteller
• Videreudvikling af rapportering, benchmarking og KPI'er
• Effektivisering af arbejdsgange, særligt omkring fakturamodtagelse og "fast close"
• Kontrakthåndtering for alle hoteller (ejendom, leasing, servicekontrakter m.v.)
• Hands-on på anlægskartotek for alle hoteller
• Ansvarlig for Transfer Pricing-dokumentation
• Ansvarlig for GDPR på økonomi-området
• Strategiarbejde, særligt den økonomiske del, eksempelvis køb/salg af bygninger
• Sparringspartner for selskabets CFO
Management, Reporting, Sale, Economy, Budgets, Quality assurance, Documentation, GDpr, CFO, Streamlining, KPI, Leader
2014 - 2015
job
ØKONOMI- OG ADMINISTRATIONSCHEF,
KUNSTMUSEET TRAPHOLT.
• Direkte daglig ledelse af økonomi, administration og servicefunktion
• Direkte leder for tre medarbejdere samt to mellemledere med i alt 20 ansatte
• Ansvarlig for alt omkring regnskab og budget
• Likviditetsstyring
• Strategiarbejde samt forretningsudvikling af butikken, især i samarbejde med direktøren og især i forhold til de økonomiske aspekter af strategiarbejdet
• Deltager i ledergruppe samt bestyrelses- og formandsskabsmøder
• Primær sparringspartner for direktøren
• Kontaktperson til eksterne samarbejdspartnere som Kulturstyrelsen og Kolding Kommune
• Direkte leder for tre medarbejdere samt to mellemledere med i alt 20 ansatte
• Ansvarlig for alt omkring regnskab og budget
• Likviditetsstyring
• Strategiarbejde samt forretningsudvikling af butikken, især i samarbejde med direktøren og især i forhold til de økonomiske aspekter af strategiarbejdet
• Deltager i ledergruppe samt bestyrelses- og formandsskabsmøder
• Primær sparringspartner for direktøren
• Kontaktperson til eksterne samarbejdspartnere som Kulturstyrelsen og Kolding Kommune
Management, Business development, Administration, Financial Accounting, Budget, Economy, Leader
2013 - 2014
job
REGNSKABSANSVARLIG
BDO STATSAUTORISERET REVISIONSSELSKAB.
• Ansvar for alle afstemninger, opgørelser og tal til måneds- og årsregnskaber
• Faglig ansvarlig for 3 kreditorbogholdere
• Ansvar for effektivisering af arbejdsopgaver i kreditorbogholderiet
• Ansvar for implementering af fakturaflow-system
• Ansvar for centralisering af bogføring fra lokalkontorer
• Ansvar for udvikling af processer og arbejdsgange
• Strategisk arbejde i samarbejde med BDOs økonomichef omkring udvikling og generationsskifte i økonomiafdelingen
• Generel sparringspartner for økonomichefen
• Faglig ansvarlig for 3 kreditorbogholdere
• Ansvar for effektivisering af arbejdsopgaver i kreditorbogholderiet
• Ansvar for implementering af fakturaflow-system
• Ansvar for centralisering af bogføring fra lokalkontorer
• Ansvar for udvikling af processer og arbejdsgange
• Strategisk arbejde i samarbejde med BDOs økonomichef omkring udvikling og generationsskifte i økonomiafdelingen
• Generel sparringspartner for økonomichefen
Accounting, Financial statements, Implementation, Finance Manager, Development, Polls, Children, Streamlining, Processes, Generational
2010 - 2013
job
ADMINISTRATIONSCHEF
DKM.
• Daglig leder af kontoret, inklusiv 12 fastansatte medarbejdere
• Strategiarbejde samt forretningsudvikling, især i samarbejde med direktøren og især i forhold til de
økonomiske aspekter af strategiarbejdet
• Deltager i ledergruppe samt bestyrelses- og forretningsudvalgsmøder
• Primær sparringspartner for direktøren
• Strategiarbejde samt forretningsudvikling, især i samarbejde med direktøren og især i forhold til de
økonomiske aspekter af strategiarbejdet
• Deltager i ledergruppe samt bestyrelses- og forretningsudvalgsmøder
• Primær sparringspartner for direktøren
Business development, Accountant, Network, Leader
2009 - 2010
job
ADMINISTRATIONSCHEF
STUDENTERHUS ÅRHUS I ÅRHUS.
• Ansvar for økonomi og administration
• Strategiarbejde samt konsolidering og forretningsudvikling, især i samarbejde med direktøren
• Deltager i ledergruppe samt bestyrelsesmøder
• Daglig sparringspartner for direktøren
• Hovedmand bag beregninger omkring en fusion med Unibaren og en flytning til Århus Universitet
• Strategiarbejde samt konsolidering og forretningsudvikling, især i samarbejde med direktøren
• Deltager i ledergruppe samt bestyrelsesmøder
• Daglig sparringspartner for direktøren
• Hovedmand bag beregninger omkring en fusion med Unibaren og en flytning til Århus Universitet
Management, Business development, Administration, Economy, Motivation, Consolidation
2007 - 2009
job
REVISOR
DELOITTE I SILKEBORG.
• Revision, review, regnskabsopstilling samt skatteberegning for egne kunder
• Løbende bogføring samt løbende assistance til egne kunder
• Kundeansvarlig for mindre kunder, primært i Deloitte Health Care
• Del af revisionsteam hos større kunder
• Del af revisionsteam hos kommuner og skoler
• Løbende bogføring samt løbende assistance til egne kunder
• Kundeansvarlig for mindre kunder, primært i Deloitte Health Care
• Del af revisionsteam hos større kunder
• Del af revisionsteam hos kommuner og skoler
Accounting, Revision, Health, Accountant
2005 - 2007
job
REVISOR
Revisionsinstituttet.
• Revision, review, regnskabsopstilling samt skatteberegning
• Løbende bogføring samt løbende assistance til egne kunder
• Kundeansvarlig for mindre kunder
• Del af revisionsteam hos fagforeninger og boligforeninger
• Løbende bogføring samt løbende assistance til egne kunder
• Kundeansvarlig for mindre kunder
• Del af revisionsteam hos fagforeninger og boligforeninger
My education
2005
-
2010
Handelshøjskolen i Århus
Kandidatgrad, HD(R)
Kandidatgrad, HD(R)
Henrik's reviews
Henrik has not received any reviews on Worksome.
Contact Henrik Lindved
Worksome removes the expensive intermediaries and gives you direct contact with relevant talent.
Create a login and get the opportunity to write to Henrik directly in Worksome.
38100+ qualified freelancers
are ready to help you
Tell us what you need help with
and get specific bids from skilled talent in Denmark